آیا دوست دارید با ترفندها و راه های پیدا کردن دستگاه شنود و یافتن دوربین مخفی آشنا شوید. اگر آری پس تا انتهای مطلب با هایک لوک همراه باشید.

 ترفندها و راه های پیدا کردن دستگاه شنود و یافتن دوربین مخفی

آیا نگران این هستید که شخصی دستگاه های شنود و دوربین مخفی را در خانه شما نصب کرده باشد؟ هیچ چیز اضطراب آورتر از احساس تماشا شدن نیست، بنابراین ما این ترفندهای ساده و در عین حال مفید را برای پیدا کردن دستگاه شنود و یافتن دوربین مخفی گردآوری کرده ایم. در این راهنما به شما می آموزیم که چگونه خانه خود را به طور کامل برای دوربین های مخفی، میکروفون و سایر دستگاه های ضبط و شنود جستجو کنید.

ترفند اول پیدا کردن دستگاه شنود و یافتن دوربین مخفی: جستجوی فیزیکی

برای پیدا کردن دستگاه شنود و یافتن دوربین مخفی، به صدای وزوز یا کلیک آرام گوش دهید. دوربین های مخفی به گونه ای طراحی شده اند که تا حد امکان گسسته باشند، اما بسیاری از آنها همچنان صدای خفیفی را هنگام کار منتشر می کنند. هنگامی که منطقه مشکوک نظارت تا حد امکان ساکت است، به آرامی راه بروید تا به هر گونه صدای وزوز یا کلیک خفیف که ممکن است از دوربین مخفی می آید گوش دهید. سعی کنید در اواخر شب اتاق را جستجو کنید تا صدای محیط در اتاق را کاهش دهید. آشکارسازهای دود و سایر وسایل الکترونیکی خود را بررسی کنید. دستگاه های نظارتی را می توان در دستگاه های دیگری که به برق نیاز دارند، مانند آشکارسازهای دود، پنهان کرد. ردیاب دود خود را از سقف پایین بیاورید و به دنبال میکروفون یا دوربین داخل آن بگردید. بلندگوها، لامپ‌ها، و سایر وسایل الکترونیکی خود را برای علائم دستکاری که ممکن است نشان‌دهنده اضافه کردن میکروفون توسط شخصی باشد، بررسی کنید.

به دنبال تزئیناتی باشید که عجیب یا نامناسب به نظر می رسند. یکی از رایج‌ترین راه‌های پنهان کردن میکروفون یا دوربین در اتاق، پنهان کردن آن در چیزی نامحسوس، مانند خرس عروسکی یا گلدان گل است. به اطراف اتاق نگاه کنید و به دنبال تزئیناتی باشید که به نظر می رسد با بقیه فضا تناسب ندارند. در حالی که برخی از دستگاه های نظارت کوتاه مدت ممکن است با باتری کار کنند، اکثر دوربین های مخفی و میکروفون ها به نوعی منبع تغذیه نیاز دارند. در اطراف لوازم الکترونیکی و پریزهای برق خود به دنبال سیم‌هایی که به هر چیزی که به برق نیاز ندارد یا سیم‌هایی که نمی‌شناسید منتهی می‌شوند، نگاه کنید. اگر سیم ناآشنا پیدا کردید و نمی‌توانید بفهمید چه چیزی برق می‌دهد، باید فورا آن را از برق بکشید.

تشخیص دوربین مخفی با گوشی

ترفند دوم پیدا کردن دستگاه شنود و یافتن دوربین مخفی: جستجو برای سیگنال های الکتریکی

یکی دیگر از ترفندهای پیدا کردن دستگاه شنود و یافتن دوربین مخفی این است که هنگام برقراری تماس به تداخل گوش دهید. بسیاری از دوربین‌ها و میکروفون‌های مخفی هنگام انتقال داده‌ها، میدان الکترومغناطیسی کوچکی ایجاد می‌کنند. با تلفن همراه خود تماس بگیرید و در حین صحبت در اتاق قدم بزنید. اگر صدای ترق، کلیک یا وزوز تلفن را می شنوید، ممکن است نشانه این باشد که شما در حال ورود به حوزه یک دستگاه نظارتی هستید. از دوربین دیجیتال یا گوشی هوشمند برای جستجوی نورهای مادون قرمز استفاده کنید. اکثر گوشی های هوشمند و دوربین های دیجیتال می توانند نور مادون قرمزی را ببینند که با چشم انسان قابل مشاهده نیست و می تواند توسط دوربین های مخفی استفاده شود. دوربین خود را در اطراف اتاق اسکن کنید و از طریق نمایشگر به دنبال هر گونه منبع نور غیرمنتظره یا فلاش که ممکن است به دوربین مخفی اشاره کند، نگاه کنید.

برای شناسایی و یافتن دوربین های مخفی به دنبال سیگنال های Wi-Fi عجیب و غریب در تلفن یا رایانه خود باشید. برخی از دوربین‌ها و میکروفون‌های مدرن داده‌ها را از طریق اینترنت منتقل می‌کنند، به این معنی که تقریباً از هر جایی می‌توان به آنها دسترسی داشت. با این حال، آنها اغلب سیگنال های Wi-Fi نیز خواهند داشت. سیگنال‌های Wi-Fi موجود در تلفن یا لپ‌تاپ خود را جستجو کنید و به دنبال سیگنال‌هایی باشید که غیرمنتظره یا مشکوک به نظر می‌رسند.

برنامه پيدا كردن دوربين مخفي

ترفندهای مهم دیگر برای شناسایی دوربین های مخفی بخش اول

  1. در حالی که بیشتر یک دوربین را می توان در داخل چیز دیگری پنهان کرد، لنز تقریباً همیشه باید کاملاً قابل مشاهده باشد تا دوربین کار کند. تزئینات مشکوک خود را برای سطوح شیشه ای یا لنزهای قابل مشاهده که ممکن است نشان دهنده دوربین مخفی باشد، بررسی کنید.
  2. موثرترین دوربین‌ها به گونه‌ای قرار می‌گیرند که بتوانند تا حد امکان اتاق را ببینند. به دنبال تزیینات در لبه های اتاق باشید که به طرز نامناسبی به سمت اتاق قرار گرفته اند.
  3. میکروفون های مخفی زمانی بهترین کار را خواهند داشت که در مرکز اتاق باشند، بنابراین می توانند همه چیز را به یک اندازه بشنوند. به دنبال تزئینات قرار گرفته روی میز در وسط اتاق خود باشید تا میکروفون های مخفی را پیدا کنید.
  4. یک ردیاب دوربین مخفی بسازید تا دستگاه هایی که به خوبی پنهان شده اند را پیدا کنید. ردیاب دوربین مخفی تشخیص دوربین‌های سوراخ‌دار پنهان شده در دیوارها یا اشیاء را آسان‌تر می‌کند. یک لوله کاغذ توالت خالی را روی یک چشم قرار دهید و یک چراغ قوه را جلوی چشم دیگر نگه دارید. چراغ ها را خاموش کنید، چراغ قوه را روشن کنید و به آرامی به اطراف اتاق نگاه کنید تا نورهای کوچکی از نور وجود داشته باشد. نور از دستگاه یا لنز شارژ شده روی دوربین منعکس می‌شود و تشخیص آن را آسان‌تر می‌کند. هنگامی که یک درخشش را شناسایی کردید، نگاه دقیق تری به شی بیندازید تا ببینید ممکن است دوربین باشد یا خیر.

برخی از مکان های مناسب برای نصب دوربین مخفی

ترفندهای مهم دیگر برای پیدا کردن دستگاه شنود بخش دوم

  1. به وسایل روشنایی و باتری خودروی خود نگاه کنید. دوربین ها و میکروفون ها را می توان در ماشین شما پنهان کرد تا شما را ضبط یا ردیابی کند. داخل هر لامپ یا اطراف باتری وسیله نقلیه خود را برای سیم یا دستگاه ناآشنا بررسی کنید. از یک چراغ قوه برای نگاه کردن به زیر ماشین خود استفاده کنید، و هر چیزی را که به نظر می رسد به وسیله نقلیه چسبیده است به جای بخشی از آن بررسی کنید.
  2. از چراغ قوه برای بررسی آینه های دو طرفه استفاده کنید. آینه های دو طرفه از یک طرف شبیه یک آینه و از طرف دیگر مانند یک پنجره هستند که آنها را برای دوربین های مخفی عالی می کند. اگر به دو طرفه بودن آینه مشکوک هستید، چراغ های اتاق را خاموش کنید و چراغ قوه را روی شیشه فشار دهید. اگر آینه دو طرفه باشد، می‌توانید اتاق را در طرف دیگر ببینید. سعی کنید آینه را از روی دیوار بلند کنید. آینه های دو طرفه باید در دیوار نصب شوند در حالی که آینه های معمولی ممکن است فقط به یک قلاب آویزان شوند. راه دیگر برای تشخیص آینه دو طرفه ضربه زدن روی آن است. یک آینه معمولی صدایی کسل کننده و مسطح تولید می کند، در حالی که یک آینه دو طرفه به دلیل اتاق پشت آن صدایی واضح تر، باز یا توخالی می دهد.
  3. با نصب اپلیکیشن ردیاب دوربین مخفی بر روی گوشی هوشمندتان می توانید انواع مختلف دوربین‌های مخفی را پیدا کنید.

پیدا کردن دستگاه شنود

فروشکاه هایک لوک؛ نماینده ی رسمی فروش هایک ویژن و های لوک در ایران

دوربین های امنیتی هایک لوک راه‌حل های بسیاری از جمله دوربین های امنیتی، ضبط‌کننده ها و موارد دیگر را ارائه می دهند. ساکنان و صاحبان مشاغل کشور عزیزمان ایران می توانند با درخواست خدمات نصب از تیم ما به طور قابل توجهی بهره مند شوند. هایک لوک یکی از نمایندگان رسمی شرکت هایک ویژن (بهترین شرکت تولید کننده ی سیستم های مداربسته) در ایران است. دوربین های تحت شبکه، توربو اچ دی، ان وی آر ها و دی وی آرها، آیفون‌های تصویری، کابل‌های شبکه، اسپید دام ها و… برخی از محصولات تولیدی این شرکت چینی است.