یکی از مشکلات اصلی برخی از کاربران و استفاده کنندگان سیستم حفاظتی مداربسته، فراموشی رمز عبور پیش فرض دوربین و دستگاه ضبط کننده است. این موضوع مهم باعث شده تا کاربران بسیاری با تیم های خدمات پس از فروش هایک ویژن تماس گرفته و در پی حل کردن مشکل رمز عبور دوربین دستگاه ضبط کننده خود باشند.

کمپانی هایک ویژن تا همین سالیان پیش برای همه تجهیزات خود رمز عبور پیش فرض ارائه می کرد. بسیاری از نصاب ها و تکنسین های دوربین مداربسته بدون اینکه رمز عبور پیش فرض سیستم مداربسته را تغییر دهند، تجهیزات هایک ویژن را نصب کرده و تحویل مشتریان می دادند. این موضوع باعث بروز یک مشکل اساسی می شود و آن امکان هک شدن تصاویر ضبط شده توسط برخی از هکرها را فراهم می کرد. آنها با استفاده از رمز عبور های پیش فرض عوض نشده به راحتی می توانستند تصاویر را مشاهده و از آن ها سو استفاده کنند.

به مرور کمپانی های تولید کننده سیستم حفاظتی دوربین مداربسته به خصوص کمپانی هایک ویژن، برای جلوگیری از این سو استفاده کنندگان و برای امنیت بیشتر تصاویر اقدام پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کردند. این اقدام تصحیح رمز عبور پیش فرض دوربین مدار بسته و دستگاه ضبط کننده توسط کاربر بود.

در این حالت تمام تجهیزات هایک ویَژن بدون رمز عبور پیش فرض می باشند و در حالت غیر فعال یا به عبارتی INACTIVE هستند. کاربر باید به صورت اجباری در اتصال نخست برای دستگاه و دوربین مدار بسته خود رمز عبور پیش فرض شامل کاراکتر های مختلفی از جمله حروف و اعداد انتخاب کند تا دستگاه فعال شده و کاربر بتواند تصاویر را همیشه با آن رمز عبور مشاهده کند. این اقدام شرکت هایک ویژن فواید زیادی دارد که یکی از این ها باعث جلوگیری از هک شدن تصاویر خصوصی خود توسط هکرها می شود. همچنین دستگاه ضبط کننده و دوربین مدار بسته شما تصاویر را با امنیت کامل ضبط می کنند و شما می توانید آن ها را مشاهده کنید.

در گذشته که این امکان وجود نداشت رمز عبور پیش فرض هایک ویژن نام کاربری admin و رمز عبور 1234 بود.

اما در حال حاضر کاربر باید یک رمز عبور پیش فرض برای دستگاه خود انتخاب کرده و تصاویر را مشاهده کند.